Tehostetun palveluasumistarpeen määrittely tapahtuu Kallion peruspalvelukuntayhtymän tekemän palvelutarvekartoituksen pohjalta. Asukasvalinta palveluasumiseen tapahtuu Kallion kautta. Kun sinulle tai omaisellesi ilmenee mahdollinen lisääntyvä tuen ja hoivan tarve, ota yhteyttä Kallion palveluohjaajaan tai sijoitussairaanhoitajaan. Asiasta löytyy lisätietoja mm. Kallion sivuilta. Tästä linkistä löytyy PPKY Tehostetun asumispalveluhakemus  . Palvelutarvearvioinnista ja sen apuna käytettävästä RAI-mittaristosta on tietoa myös esim. THL:n sivuilla. Tehostettua palveluasumista tuotetaan Mattilan palvelutalossa Vanhustenkotiyhdistyksen toimintana ja Niittykodissa Kallion tuottamana.

Nivalan Vanhustenkotiyhdistyksen vuokra-asuntoja (Tyynelä, Niva-Onni ja Suvantokoti) voit hakea täyttämällä oheisen Asuntohakemus -lomakkeen ja postittamalla sen osoitteeseen Vapaudentie 35, 85500 Nivala. Merkitse kuoreen "Asuntohakemus".

Hyvä vuokratapa -oppaasta löydät ohjeita vuokra-asumiseen.